Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Online tanácsadás

KÉRJEN INGYENES TANÁCSADÁST!

Amennyiben megírja nekünk problémáját, kollégánk felveszi önnel a kapcsolatot.
Ha a felmerülő kérdés ezt lehetővé teszi, ingyenes tanácsot adunk.
Ha ennél komplikáltabb a probléma, arra is adunk javaslatot, milyen lépéseket lehet megtenni.

Tisztelt Érdeklődők!
Átmenetileg szünetel az online tanácsadás a rengeteg spam miatt. Igyekszünk mielőbb megoldás találni a problémára.

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: 5530 Vésztő

(Jécsai Péter, 2019.01.29 09:25)

Kedves Róbert!

Igen. Sajnos a tervrajz nem garancia. A födém valószínűleg fa födém.
A bontandó fal felett meg kell bontani a felülről a födémet, és megnézni, hogy a födém fa gerendái rátámaszkodnak-e.
Ha igen, akkor kisebb nyílás esetén előregyártott beton gerendát, nagyobb nyílás esetén acél gerendát kell beépíteni. Ezt méretezni kell.

üdv.
J. Péter

2120 Dunakeszi

(Varga Péter, 2019.01.04 18:09)

T Mérnők úr !

Négy emeletes panelház 3. emeleten lakom a nappali falai 15cm vastagak szeretnék a sarokba egy nagyobb 110x150×60 -es sarok avkváriumot berendezni zártszelvény állványon. Számitásaim alapján mindent egybevéve kb 1200-1300 kg . Szeretném megtudni,hogy kb mekkora lehet ott a teherbirás és hogy nem okoz-e problémát a födémben ez a súly .

Tisztelettel V. Péter

Re: 2120 Dunakeszi

(Jécsai Péter, 2019.01.29 09:22)

Kedves Péter!

Nézze meg a régebbi bejegyzéseket. Akváriumról elég sok szó esett már.

üdv.
J. Péter

6000 kecskemét

(Sulyok István, 2019.01.18 21:10)

Tisztelt Mérnök Úr! 3. emeleti panel lakásban szeretnék egy emelt franciaágyat a nappali sarkába, oly modon, hogy az ágy 3 lábbal a padlón állna, a negyedik láb pedig nem láb lenne hanem a mennyezetről lenne függesztve. A kérdéseim a következők: van-e olyan dűbel csavar kombo ami elbirja ezt a terhelést és ha igen a mennyezet elbírja e illetve, hogy egyáltalán működőképes e az elképzelés? Válaszát köszönöm.

Re: 6000 kecskemét

(Jécsai Péter, 2019.01.29 09:20)

Kedves István!

A panel födém természetesen elbír egy ekkora terhelést.
Valamilyen ragasztott menetes szárat javaslok.
Hilti HIT Hy 150 max. M16 menetesszárral pl. több mint 3t-át tud húzásra. Az fontos, hogy be kell tartani a katalógusban leírt kivitelezési szabályokat. Furat mélység, furat átmérő, menetesszár anyagminőség...

üdv.
J. Péter

Esővíz elvezetés hatása

(Zsolt, 2019.01.01 20:26)

Tisztelt Szakértő!

Tavasszal vásároltunk egy 1980-ban épült kockaházat. Sajnos az esővíz elvezetést nem megfelelően alakították ki és a lefolyócső eléggé közel végződik a ház falához, az esővíz nincs a háztól "távolabb" elvezetve, az utcafronti fal és a kerítés között tud elszivárogni, megállni nem szokott. Ennek ellenére szerencsére "csak" hajszálrepedés látható belül 1-2 ablaknál. A ház egyébként viszonylag "magasan" fekszik, a talajvíz szintje általában elég mélyen lehet.
A kérdésem az lenne, hogy okozhat-e problémát, ha most "hírtelen" elvezetem az eddig a falhoz közel leérkező és ott elszivárgó éves szinten több köbméter mennyiségű esővizet? Elképzelhető, hogy az esővíz teljes "megvonása" miatt növekszik a megsüllyedés kockázata?
Milyen minimális távolságra ajánlott elvezetni az esővizet az épülettől?

Köszönettel: Zsolt

Re: Esővíz elvezetés hatása

(Jécsai Péter, 2019.01.29 09:16)

Kedves Zsolt!

Az esővíz csak időszakosan emeli meg az épület mellett a talajvíz szintjét.
Ebből következően a vízszint ingadozás eddig is jelen volt, vagyis ha pl. agyag talaj lenne, ami kiszáradáskor zsugorodhat, az eddig is zsugorodott és duzzadt. Ehhez képest az időszakos esővíz távolabb kerülése negatívan nem hat az épületre.
Mindenképp azt javaslom, hogy vigye távolabb az ereszcső végét.

üdv.
J. Péter

Panellakásban betonfal teherbírása

(Szabó T, 2018.12.10 12:35)

Panellakásunk 4 cm vastagságú betonfalára szeretnénk konyhai faliszekrényeket helyezni. (A klasszikus fürdőszoba-WC betonblokk.) Ehhez már felfúrtunk 10 ponton (tipli + csavar) falisínt, amelyre a faliszekrényeket szeretnénk helyezni, azonban kétségeink támadtak, hogy vajon elbírják-e a szekrényeket (2 db egyenként kb. 25 kg-os), illetve vajon mennyire terhelhetőek ezek után a szekrények. A korábbi tulaj már feltett három kisebb faliszekrényt, melyeket 2-2 ponton rögzített, ám azok mind méretre, mind tömegre lényegesen kisebbek voltak a mi faliszekrényeinknél, s értelemszerűen a bennük tárolt holmik sem nyomtak túl sokat, ezek helyére kerülnének a mi szekrényeink.
Feltehetően a biztonsági okokból szintén sín segítségével falhoz rögzített állószekrénynél sokkal kevésbé okozhat problémát a fal vékonysága, mégis érdekelne, hogy a 2 ponton rögzített sín (mindössze 40 cm keskeny az állószekrény) mennyire terhelhető.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Sz T

Re: Panellakásban betonfal teherbírása

(Jécsai Péter, 2018.12.10 16:33)

Kedves Sz. T!

Nem szoktam válaszfalakkal foglalkozni. Nem tartószerkezet...

A 4cm-es fal nagyon karcsú.
Én nem tenném fel, csak ha külön födémtől-födémig tartó acél merevítő oszlopot is rögzítenék a födémhez és a falhoz.

üdv.
Jécsai Péter

Re: Re: Panellakásban betonfal teherbírása

(Szabó T, 2018.12.13 13:43)

Köszönöm a válaszát, kedves Péter.

Buj

(Robert, 2018.12.09 11:14)

Üdvözlöm,
Szeretnék tanácsot kérni, ház vásárlás előtt állunk. Találtunk egy jó állapotú karbantartott vályog házat. Tetőt cseréltek rajta kb 15 éve cserépre, cserélték az összes szarufát és betonkoszorút alakítottak ki. Szeretnénk egy teherhordó falat kibontani, mely fölött a padláson betonkoszorú van és szarufa is van hozzá erősítve. Ez a fal a ház hosszirányához képest keresztben van. A kérdésem az, hogy bontható e az ilyen fal, termeszetesen a megfelelő áthidaló beépítésével.
Válaszát előre is köszönöm
Róbert

Re: Buj

(Jécsai Péter, 2018.12.10 16:30)

Kedves Róbert!

A haránt irányú falak az épület merevítése miatt vannak a hosszú, téglalap alakú házaknál.
Ha nem támaszkodik rá födém, és a tetőt is alátámasztják, akkor is valahogy pótolni kell az elbontandó fal merevítő hatását.
Nem javaslom a teljes bontást. 1-1 m-t meg kéne hagyni a hosszfalak mellett.

üdv.
Jécsai Péter

arvai.akos89@gmail.com

(Árvai Ákos, 2018.12.06 21:03)

Tisztelt uram!
Ház vásárlás előtt állunk, és találtam egy házat ami jó lenne nekünk.
A problémám az lenne hogy vegyes falazatú, terméskő alap tégla és vályog falak. Nincsenek repedések vizesedések a házon. Szépen rendben van tartva. Mit tanàcsol? Érdemes lenne belevágni? Vagy ne foglalkozzak vályogházzal? Segítségét előre is köszönöm!

Re: arvai.akos89@gmail.com

(Jécsai Péter, 2018.12.07 07:54)

Kedves Ákos!

Önmagában a vegyes falazat nem gond. Ha nem akar ráépíteni, akkor nem probléma, ha esetleg kisebb a teherbírása mint egy tégla épületnek.
Ha ráépítésben gondolkozik, akkor a kő és tégla részek általában jók arra, a vályog azonban nem.

A vályog sem gond alapvetően, de azért vannak hátrányai. Persze előnye is van.
Hátránya:
- Mindig reped. Ezt nem lehet kiküszöbölni. Ilyen az anyaga.
Sokkal sűrűbben kell glettelni, javítgatni, festeni, mint egy tégla épületet. Régen évente bepucolták a vályog épületeket.
- Manapság ezt gipszkartonnal oldják meg, és külső hőszigeteléssel.
Ez egyszerűbb és szebb, de ha nem jól csinálják, akkor elzárják a pára
pára távozásának az útját, és nedves, puha lesz a vályog.
- Érzékeny vízre.
- A hitelintézetek nehezen adnak rá hitelt. Elég alacsony a piaci értéke.

Előny:
- Jó hőszigetelő. Télen és nyáron is. Nyáron jobban tartja a hideget, mint a tégla.

üdv.
Jécsai Péter

2141 Csömör

(Adrienn, 2018.12.04 10:27)

Kedves Péter!
Új építésű (6 hónapja készült el) családi házban a falak belülről tele vannak hajszálrepedéssel. A repedések iránya többnyire vízszintes és egymással párhuzamosak, elég hosszúak, 1-1,5 méter hosszúságúak, egy falon több, akár 3-4 darab. A vízszintes repedéseket helyenként a főfalakon függőleges repedések kötik össze. Ablakok alatt függőleges repedések is vannak. A ház gyakorlatilag az alapon és a főfalazáson kívül téli időben épült, a repedések jellemzően az első fűtés megkezdése után kezdtek el megjelenni, de akkor ijesztő mértékben. Valamint a hidegburkolat lábazati elemei is több helyen hosszan elváltak a faltól. padlófűtés van. A ház egy régen feltöltött, lejtős, viszonylag mélyen fekvő területre épült, sávalapra, porotherm téglából. Van-e okunk komolyabban aggódni, illetve indokolt-e egy helyszíni statikai vizsgálat? Mindenkitől azt halljuk, hogy ez természetes, a ház mozog, szárad, de engem nagyon aggaszt amit látok.
Válaszát előre is köszönöm,
Adrienn

Re: 2141 Csömör

(Jécsai Péter, 2018.12.06 09:09)

Kedves Adrienn!

Az épület süllyedésnél 45°-os repedések jelentkeznek.
A függőleges és vízszintes hajszál repedések inkább vakolat repedések.
Látatlanban ez a valószínű.

üdv.
Jécsai Péter

1081 Budapest, Népszínház utca 34

(Dián Ferenc, 2018.12.01 17:12)


Átalakítást végzünk az ingatlanba. Az egyik helységet át alakítottuk fürdőszobává. Olyan problémába ütköztünk a csatorna kialakításánál, hogy egy I gerendába szeretnénk egy 40 mm és lefolyócsőt átvezetni . Az lenne a kérdés, hogy megtehetjük e ? Telefonszámom: 06304360276

Re: 1081 Budapest, Népszínház utca 34

(Jécsai Péter, 2018.12.06 09:02)

Kedves Dién Ferenc!

Ezt nem szabad. Nagyon veszélyes meggyengíteni a födém acélgerendáit.
Más megoldást kell keresni.

üdv.
Jécsai Péter

vegyes falazat és vályog

(Szűcs Piroska, 2018.11.23 14:18)

Érdeklődnék, hogy tudna-e ajánlani szakembert vályogház átjáróinak szélesítésére, illetve új ablakok vágására?

Re: vegyes falazat és vályog

(Jécsai Péter, 2018.12.06 09:01)

Nem.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46

Következő »